Parmak Ucu Yürüme

Parmak Ucu Yürüme

PARMAK UCU BASARAK YÜRÜME (IDIOPATHIC TOE WALKING)

Parmak ucu yürüme tanısı kolay olmakla beraber parmak ucu basarak yürümenin nedeninin ortaya konulması önemlidir. Genel olarak çocuklar her iki ayak parmaklarının ucuna basarak yürürler. Olguların büyük kısmı erkek çocuklardır. Çocuklar, ilk yürümeye başladıklarında parmak ucu yürüme normalde de görülmesine rağmen 3 yaş civarında artık topuk temasının olması beklenir. Bu yaştan sonra parmak ucu basan çocuklar daha önce değerlendirilmedi ise mutlaka değerlendirilmelidirler.

Çocuğumuz parmak ucuna basıyor bunun nedenleri neler olabilir?

Parmak ucu yürüme birçok çocukta alışkanlığa bağlı olmasına rağmen mutlaka değerlendirilmelidir. Başlangıçtan beri parmak ucu basan çocuklarda spastik dipleji gibi hastalıkların olup olmadığına bakılır. Başlangıçta normal yürüyüp daha sonra parmak ucu basarak yürüme gösteren çocuklarda ise kas hastalıkları, merkezi sinir sistemi ve omurilik hastalıkları açısından değerlendirme gereklidir. Yine tek taraflı parmak ucu yürüme durumu mutlaka titiz olarak araştırılmalıdır.

Parmak Ucu Basarak Yürüyen Çocuklar nasıl değerlendirilir?

Parmak ucu basan çocukların değerlendirmesinde en önemli yaklaşım fizik muayenedir. Alışkanlığa bağlı parmak ucu basark yürüyen çocuklarda, tonus artışı, patolojik refleks, derin tendon reflekslerinde artma yada azalma gibi nörolojik bulgular yoktur. Hastalığın sürecine bağlı olarak ayak bileğinin yukarıya haraketi kısıtlı yada normal olabilir.

Parmak Ucu Yürüyen Çocuklarda Tedavi yaklaşımları nelerdir?

Altta yatan hastalığı olan çocuklarda öncelikle altta yatan hastalığa yönelik tedavi planlaması yapılmalıdır. Alışkanlığa bağlı parmak ucu yürüyen hastalarda ise, ayak bileğini yukarıya doğru hareket ettiren germe eksersizleri, ayak bileğini yukarı çeken adelelerin çalıştırılarak güçlendirilmesi eksersizleri yapılır. Bu tedavilere rağmen netice alınamayan çocuklarda seri germe alçılar yapılmaktadır. Okul öncesi yaşa kadar düzelme göstermeyen hastalarda Aşil tendonun perkütan uzatılması yada adelenin uzatılması planlanır.