Osgood-Schlatter Hastalığı

Osgood-Schlatter Hastalığı, Özellikle 10-15 yaş aralığında sık görülür.Etyolojisi tam olarak bilinmemekle birlikte tüberasitas tibia bölgesindeki tekrarlyan mikrotravmalara veya apofizite sekonder geliştiği düşünülmektedir. Futbol, basketbol, ve voleybol sporları yapan çocuklarda daha yaygındır. Hastalar, diz önünde ağrısı ve şişlikten yakınırlar. Olguların % 20-30 undaher iki dizde de görülür. Fizik muayanede baldır kemiği üst kısmında önde ağrılı çıkıntı ele gelir. Radyolojik incelemede tibia tüberkülde fragmantasyon dediğimiz minik parçar halinde olma ve düzensiz kemikleşme göze çarpar.

Osgood-Schlatter kendi kendine sınırlayan bir hastalıktır. Ancak hafif derece diz çökme rahatsızlığı kalıcı kemik deformitesi ve patellar tendon distalinde kemik parçacığının kalması gibi komplikasyonlar oluşabilir. Bu nedenle takibi yerinde olacaktır.
İstirahat, buz ve ağrı kesici uygulamaları tedavide ilk adım olup ağrı azalınca ekzersiz başlanılabilinir. Pateller tendon bandı dediğimiz patella altına uygulanan bandaı aktivite yapımına izin verebilmektedir.